38,4292$% 0.2
43,8350€% -0.02
51,3195£% -0.01
4.099,20%-0,71
3.318,98%-0,90
9.432,55%-0,61
2012 yılında 81 ildeki bütün kamu hastaneleri projeye dahil edilerek hizmetin tüm Türkiye’yi kapsaması sağlanmıştır. MHRS ile vatandaşların istedikleri hastane ve hekime randevu alarak sıra beklemeden muayene olmasına olanak tanınmıştır. Randevuların telefon operatörleri aracılığıyla verildiği MHRS ALO 182 hattının yanı sıra www.mhrs.gov.tr web sitesinden ve MHRS mobil uygulamasından da sağlık muayenesi randevusu alınabilmektedir.
Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS); randevuların kolaylıkla alındığı bir sistem olmasıyla birlikte sağlık hizmetlerine erişimin kolaylaşması, sağlık sisteminin işlerliğinin artması, insan kaynaklarının verimliliği, düzenli mesai planlaması, bilgilerin kaydı ve güvenliği, istatistiksel değerlendirme, sağlık personeli kaynağının dengeli dağılımı, aksaklıkların tespiti ve hızlı müdahale gibi konularda da sağlık hizmeti sunumuna büyük katkı sağlamaktadır.
Dezavantajlı grupların sağlık hizmetlerine daha kolay erişimi için teknolojinin olanaklarından yararlanılarak randevu sisteminde düzenlemeler yapılmıştır. Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS); 65 yaş üstü, engelli, riskli gebe ve kanser tedavisi gören kişiler ile T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı kayıtlarına göre bakıma muhtaç çocuklara -vatandaşlık numaralarından tanıyarak- randevuda öncelik vermektedir.
T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından, toplumun Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ile ilgili talep ve önerilerini dinlemek için sosyal medya, telefon hatları ve e-posta aracılığı ile vatandaşlarla birebir iletişim kanalları açık tutulmuş ve dönüşler titizlikle değerlendirilmiştir.
Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nin (MHRS) Sunduğu Hizmetlerden Bazıları
Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nin (MHRS) sunduğu hizmetler; kullanıcılardan gelen talepler, teknolojik gelişmeler ve sistem iyileştirmeleri doğrultusunda yenilenmektedir.
Sayılarla Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)
2010 yılından 2025 Mart ayına kadar Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ni (MHRS) 90 milyon 241 bin 477 tekil vatandaş kullanmış olup sistem üzerinden toplam 2 milyar 169 milyon 281 bin 283 randevu verilmiştir.
Bu randevuların 901 milyon 471 bin 984’ü ALO 182 çağrı merkezi, 570 milyon 230 bin 632’si mobil uygulama, 249 milyon 810 bin 56’sı web sitesi, 447 milyon 768 bin 611’i ise diğer (hastaneler, aile hekimlikleri, e-nabız gibi) randevu kanallarından oluşturulmuştur.
2025 yılının Mart ayı itibarıyla MHRS portal (web sitesi ve mobil uygulama) üyeliği olan kişi sayısı 74 milyon 887 bin 439’dur.
Eczacıların Geliri Kur Artışıyla Korunacak!